My 2018 organisation ideas

By bestdreamer - 22:20


Hejka
Oto jest, spóźniony, pierwszy wpis w 2018 roku! Mam nadzieję, że pierwsza połowa stycznia upłynęła Wam tak dobrze, albo nawet lepiej niż mi ☺ Dzisiaj mam dla Was post na temat organizacji czasu oraz życia - mam nadzieję, że się Wam spodoba ♥


Jak wiecie (albo i nie) prowadzę bullet journal, czyli taki planner, który sama tworzę. Możecie powiedzieć, że jest to czasochłonne i się u Was nie sprawdzi, co może być prawdą, jednak warto próbować nowych rzeczy. Jeśli jednak macie swój własny, sprawdzony planner/kalendarz, to śmiało z niego korzystajcie ☺


Postanowienia noworoczne
Nigdy ich nie wypełniacie? Nie martwcie się, może w tym roku się Wam uda! Warto postawić sobie kilka głównych celów, na których będziecie się skupiać, zamiast miliona nieistotnych. Ja swoje zapisałam na kartce i włożyłam do koperty. Do realizacji tych postanowień mogą Wam się przydać np. habit tracker, o którym będzie więcej potem.


Afirmacje
Szczerze? Gdy po raz pierwszy o tym usłyszałam to nie mogłam uwierzyć, że ludzie coś takiego robią. No bo powtarzać sobie przez bite kilka minut, że jest się wspaniałym itd? Bez sensu. Jednak po pewnym czasie sama tego spróbowałam. Moje zdania nie są jakoś bardzo rozbudowane, ale działają. Bo gdy powtórzymy coś wystarczająco dużo razy to zaczniemy w to wierzyć, dlatego jeśli chociaż raz dziennie przeczytacie sobie jakieś pozytywne myśli na Wasz temat, to zacznie się Wam podnosić samoocena, naprawdę ♥



Plan miesiąca
Chyba nie muszę się rozpisywać na jego temat, prawda?


Sleep log
To jest miejsce, w którym zapisujecie ile godzin spaliście danego dnia. Pozwala ona Wam kontrolować czas, który tak naprawdę poświęcacie na sen. Zastanówcie się, ile razy kładliście się do łóżka i tylko przez chwilę sprawdzaliście social media? Założę się, że w większości przypadków ta "chwila" trwała zdecydowanie dłużej niż powinna ☺


Habit tracker
Wspominałam o nim wcześniej, a teraz krótko go opiszę. Jest to tabelka, w której wypisujemy nawyki, które chcemy śledzić, np. picie wody albo podlewanie kwiatków.


Codziennik
Kilka stron "mini pamiętnika". Ja na każdy dzień poświęcam cztery linijki, a Wy możecie poświęcić jedną, osiem albo w ogóle czegoś takiego nie robić. Moim zdaniem jest do dobry pomysł, bo po jakimś czasie możemy wrócić do takich stron i powspominać, haha ☺












Plan tygodnia
W tym roku jeden tydzień zajmuje mi jedną stronę. Dlaczego? Ponieważ (1) na 2 stronach zajmował ona bardzo dużo miejsca i (2) marnował notes. Poza tym (3) zostawało mi bardzo dużo wolnego miejsca, a teraz jest go mniej (zwłaszcza w tym pierwszym tygodniu, ponieważ zdjęcia do tego wpisu robiłam na początku roku).



Gratitude to kolejne cudeńko, którego zaczęłam używać w tym roku. Jest to dziennik wdzięczności, w którym wypisujemy coś miłego, za co jesteśmy wdzięczni. Mogą to być bardzo małe rzeczy, choćby to, że świeciło słońce albo pani na lekcji nas nie zapytała ☺ Gratitude pomoże nam zacząć doceniać to co mamy i myślę, że w naszym społeczeństwie jest to bardzo potrzebne.




Kieszonkowy kalendarzyk
Dla mnie doskonały do szkoły - zapisuję w nim co jest na zadanie domowe, ponieważ często zapominam sprawdzić wszystkich zeszytów, a kalendarz jest przecież tylko jeden ☺


Mam nadzieję, że dzisiejszy wpis choć trochę się Wam przydał i dzięki niemu rok 2018 będzie bardzo udany

~ Amelia

  • Share:

You Might Also Like

0 komentarze

♥ Dziękuje za każdy miły komentarz - to wiele dla mnie znaczy ♥
♥ Zostaw link do swojego bloga - na pewno zajrzę ♥
♥ Zaobserwuj jeśli mój blog ci się spodoba ♥