diy

Jak suszę kwiaty?

By bestdreamer - 20:56



Hej
Czy są tu jacyś wielbiciele suszonych kwiatów? Mam nadzieję, że tak! Uwielbiam suszone kwiaty w wazonie czy na stronach moich notesów, więc mam nadzieję, że Wam również się to spodoba :)
Poniżej przedstawię kilka pomysłów na to, jak zasuszyć kwiaty.


Pierwszym, chyba wszystkim znanym sposobem jest włożenie kwiatów/liści między kartki papieru lub gazety, a następnie przykrycie ich ciężkimi przedmiotami, takimi jak książki. Zasuszone w ten sposób kwiaty są płaskie i nadają się np. do wykonania obrazka lub wklejenia do notesu.


Drugim sposobem jest powieszenie kwiatów "do góry nogami". Kwiaty wiążemy za łodyżki, a następnie wieszamy w miejscu z ograniczonym dostępem do światła, dzięki czemu zachowają swój kolor. Zasuszone kwiaty świetnie nadają się do wazonu lub bukietu.
















Innym sposobem, o którym słyszałam, ale jeszcze go nie testowałam, jest wsypanie do pudełka kaszy manny na grubość około 2 cm, następnie ułożenie tam kilku pojedynczych kwiatów i przysypanie ich. Suszone w ten sposób kwiaty należy ustawić w przewiewnym miejscu na około pół miesiąca. Dzięki tej metodzie kwiaty mają się nie marszczyć, mieć gładkie płatki i zachować kolor. Jeśli ktoś wypróbował tę metodę - niech da mi znać, czy naprawdę działa :)



Mam nadzieję, że moje rady się Wam przydały i że wykorzystacie je przy suszeniu kwiatów! Jeśli tak, możecie podesłać mi je na instagramie lub oznaczyć mnie na zdjęciu @nofear_darling


Do następnego

  • Share:

You Might Also Like

0 komentarze

♥ Dziękuje za każdy miły komentarz - to wiele dla mnie znaczy ♥
♥ Zostaw link do swojego bloga - na pewno zajrzę ♥
♥ Zaobserwuj jeśli mój blog ci się spodoba ♥